29.1.12

notebook aldııııııııım. yay!


bu aralar netbook almayı planlıyordum. hatta teknosa'nın indirimi bizim buralara da uğrasaydı, geçen hafta 500-650 liralık bir netbook alacaktım. baktım ki teknosa'da hep 750-800 liralık netbooklar var -ki kredi kartımda 620 liralık limit vardı, alamazdım. almazdım da. bir netbook için o kadar para verilmez bence. aklım aslında hep notebooklarda idi, ama sürekli taşımam gerektiği ve tez yazarken de gerekeceği için yükte hafif olmalı idi. netbook alsam, fazla kastırırım onu, biliyorum kendimi. atom işlemci beni görmez.

bugün, iş'te mesai arkadaşlarımdan biri "hocam, bilgisayarlarda kampanyalar var, gidin alın bence" dedi. onun dediği casper marka içinmiş. ben de hiç sevmem çünkü bilgisayar piri manevi kardeşim anti-casper anti-exper takıldığı için, bana da bulaştı. işten eve dönerken, teknosa'ya bir gireyim, belki ucuz netbook gelmiştir diye düşündüm ve sony vaio'ları gördüm. "oha lan, bu netbooklar da amma coştu haa!" diye tepki verdim. 1250 lira çünkü (meğer haftanın fırsatlarındanmış). şunun özelliklerine bir bakayım dedim ve gördüm ki, 4gb ram, amd dual core işlemcili, 500gb disk... işlemci hızı 1,65 ghz??? hmmm??? son teknoloji bir hız değil ama istanbul'da çalınan notebookum da 1,66 falandı ve 2gb ram'i vardı, warcraft, pes, fifa, call of duty falan oynatıyordu 256lık ekran kartı ile... radeon hd 6320 de çizim-grafik yapmadığım için işimi görür gayet de, dedim ve eve geldim.

anneme söyledim, annem de "zaten ne yapıp edip alacaktık, gerekirse kredi çekecektim sözüm var sana" dedi. sonra salona babamın yanına geçtim. senet taksidini ve borçların bitmesini beklememi söyledi, ık mık etti, sonra da "olur" verdi. işin gülüncü, ayakkabılarımı giyerken demez mi ki hani şu yanına takılan alıcılar var ya (turkcell vınn'lardan bahsediyor) ondan da satın al. ben de gerek yok, dedim ama içimde kahkahalar. 5 dk. önce adam borç harç muhabbeti yapıyordu yani ya da vınn'ı ucuz bir şey sanıyor olmalı, yirimmmmmm :) eve gelince de niye notebook çantası da almamışım [baba, parayı çok buldun galiba :D ]. ne hayırlı evlatmışım, başka veled olsa böyle babaya haciz getirir.

sonuç olarak, hani netbook alacaksanız şu aralar bütçeyi biraz daha kasın da şu notebooktan alın madem, derim. sürekli elinin altındaki cihaz kasılacağına cüzdanın kasılsın beeeeeh, sokmuşum paraya, size bi' şey olmasın piç kuruları. (vaio vpcyb2m1e/s ceu ile karıştırmayın - bu model ise 1092 lira ama işlemcisi, ekran kartı ve disk boyutu daha küçük)


derseniz ki ben intelciyim, intel i3, i5 falan kullanan notebooklar da var, ama cüzdanınız yanlış overclock'tan heba olan ekran kartlarına da dönmesin. yazık olur. :P  2-3 netbook parası ediyor yani... lükse girer.

ya da fazla kaşınıp ultrabook alabilirsiniz. XD

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder