29.7.12

Bir nev'i test

Bu aralar herkesin safı nedir, öğrenmeye çabalıyorum. Hayatımda canımlı cicimli insanların sayısı azımsanamaz, ama saçımın okşandığını hissedemiyorum. Sorun bende de olabilir, (yapmacıksa şayet) bu güruhta da olabilir veya hem bende hem onlarda da olabilir, bilmiyorum; tek bildiğim son zamanlarda -aslında son birkaç yıldır- saçlarımın okşandığını hissedememek. Düşünce birileri elimden tutmuyor gibi bir boşluk. Belki de çağ'ın hastalığıdır: Herkesin derdinin olduğunun farkındayım - benim gibi; ama genelde hep ben verici taraf oluyormuşum gibime geliyor. Bir yanılsama içinde de olabilirim. "Ben hep doğruyum" gibi bir egomanyaklığa girmeyeceğim Aslan burcu olsam dahi. Madem "verici" olmak durumunda kalıyorum ya da bu benim niteliğim,  o zaman biraz seçici olmam gerekiyor; bu kadarı beni yordu, yoruyor.

Aslan burcuyum, dedim az önce; evet, doğum günüm yaklaşıyor. Bugün Facebook'ta doğum tarihimi değiştirdim. İlkten doğum tarihimi göstermeme opsiyonunu kullandım, ama içime sinmedi. Profilimde görünmüyor olsa bile sağ frame'de "Bugün blablablanın doğum günü." şeklinde bir uyarı çıkabilir - bu özelliği net olarak bilmiyorum. En temizi tarihi bir başka özel tarihe çevirmek oldu. Yakın bir zamanda Facebook duvarıma arkadaş listemdekilerin yazdığı gönderilerin gizliliğini de "Sadece ben" yapacağım. Örneğin okul arkadaşlarımdan bir tane vefakar bir kutlama yapar, hepsi tıpış tıpış dökülüverir. Normalde insanlar, ne kadar çok kişi kutlarsa, o kadar çok sevinir; ama ben 25. yaşıma girerken bana gerçekten değer verenlerin kutlamasını istiyorum.

Diğergamlık, bu devirde pek bulunmayan bir şey ve aynaya baktığımda egosunu törpülemiş, diğergam bir Aslan burcu kadını görüyorum. Bu çağ ve toplum, nadir şeyleri hızla tüketme çabasında. Diğergamlığım, bencilliğe dönüşsün istemiyorum. O yüzden, yeni yaşımın (insanları iyice tanımak çıldırtan bir şey olsa da) insanları daha iyi tanıma ve dostlarımı iyi seçme, tanıdıklara "arkadaş" gibi davranmama yetisi kazandırmasını; ömrümün huzurlu, sağlıklı, mutlu geçmesini ve bunun sürdürülebilirliğine katkısı olacak bir hayat arkadaşı ve dostlarla geçmesini diliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder